Czy warto brać białko na noc?

Świat siłowni i szeroko pojętej futurystki to miejsce, gdzie istnieje wiele mitów i zupełnie niepotwierdzonych metod szybszego rozwijania się mięśni. Wiele osób twierdzi np., że kreatyna to środek zakazany lub że można jej jeść dosłownie każdą ilość. Równie popularne jest twierdzenie, że spożywanie białka na noc dostarcza dodatkową energię, ponieważ wykorzystywana jest każda część doby do tego, aby dostarczać do mięśni potrzebne składniki odżywcze. Czy faktycznie białko na noc to taki dobry pomysł?

Czy jest to sensowne?

Powstaje zasadnicze pytanie, czy spożywanie białka na noc, ma jakiekolwiek skutki, które mogą wpłynąć na szybszą rozbudowę tkanki mięśniowej? Okazuje się, że jak najbardziej tak.

Noc to czas regeneracji mięśni. W chwili, gdy są one w spoczynku, a także, gdy organizm poddawany jest sennej regeneracji, mięśnie się odbudowują i wzmacniają, aby mogły być możliwie najszybciej gotowe na nowe ćwiczenia. Proces ten można jednak poprawić i nieco przyspieszyć. Po wielu badaniach okazało się, że spożywanie białka na noc jest w stanie ten proces nieco usprawnić.

Białko jak wiadomo jest podstawowym elementem budującym mięśnie. Dostarczane jest ono poprzez pożywienie, lecz może być także suplementowane. Noc to natomiast czas regeneracji mięśni, gdzie dodatkowa dawka białka znacznie ten proces usprawni.

Jak się zatem okazuje, w tym micie jest ziarnko prawdy. Co prawda białko w nocy nie poprawia siły i nie przyśpiesza budowania masy mięśniowej, lecz dzięki lepszej i sprawniejszej regeneracji, daje więcej siły na kolejne treningi.
Oferta sprzedażowa białka na noc dostępna tutaj.