Czy warto sięgać po przedtreningówki?

Wzmożona aktywność fizyczna wiąże się utratą energii, którą trzeba potem uzupełnić. Zdarza się jednak tak, że jeszcze przed treningiem brakuje nam sił, przez co nie można uzyskać pożądanych osiągów. Są takie dni, kiedy nawet po zjedzeniu posiłku nie można dać z siebie stu procent podczas treningu. W przypadku tego siłowego bardzo szybko wyczerpuje się energia i może nawet konieczne okazać się przerwanie ćwiczeń. Z pomocą przychodzą przedtreningówki, które zwiększają pompę mięśniową, pobudzają, wzmagają koncentrację i poprawiają wydolność. 

Jak wspomóc się przed treningiem, aby uzyskać lepsze efekty? 

Przedtreningówki to nic innego jak odżywki polecane przed treningiem, których skład może być bardzo różny. Tego typu preparaty mają za zadanie pobudzić, stymulować układ nerwowy, zwiększyć zdolność do długotrwałego wysiłku. Co można znaleźć w takich przedtreningówkach? Najczęstszymi składnikami są kofeina, tauryna, cytrulina, kreatyna, arginina, beta-alanina. Do niektórych dodaje się też agmatynę, johimbinę i geraminę. Te ostatnie są rzadziej spotykane ze względu na ich domniemaną szkodliwość. Rozszerzają one naczynia krwionośne, działają pobudzająco i termogenicznie, opóźniają procesy zmęczenia, zwiększają skupienie i poprawiają zdolność wysiłkową. Kofeina znana jest ze swojego działania pobudzającego, redukującego zmęczenie i termogenicznego. Z kolei tauryna pomaga lepiej się skupić, a arginina i cytrulina rozszerzają naczynia krwionośne. Z kolei kreatyna podnosi poziom ATP. Stosowanie przedtreningówek pozwala na podniesienie zdolności wysiłkowych, co przekłada się na możliwość wykonywania cięższych treningów.