Jak dbać o odpowiedni poziom białka w diecie?

Białko to najważniejszy składnik diety osób ćwiczących. W naszym organizmie wchodzi w skład wszystkich tkanek. Osoby regularnie trenujące muszą szczególnie zwracać uwagę na dostarczenie odpowiedniej ilość tego składnika. Białko wpływa bowiem na utrzymanie lub wzrost tkanki mięśniowej. Dodatkowo wpływa na trwałość kości i zębów.

Zapotrzebowanie organizmu na białko

Prawidłowo ułożona dieta powinna dostarczać nam wszystkich niezbędnych makro i mikroskładników. Dobowe zapotrzebowanie na białko to około 1,5-2 gramów na kilogram masy ciała. Ilość ta zależy między innymi od ilości tkanki mięśniowej, którą posiadamy. Im więcej mięśni mamy, tym więcej białka potrzebujemy do ich utrzymania bądź wzrostu.

Czy warto suplementować białko?

Suplementacja białka jest konieczna, jeśli wraz z pożywieniem nie dostarczamy odpowiedniej ilości tego makroskładnika. Wtedy do swojej diety powinniśmy włączyć odżywki białkowe, które są źródłem łatwo przyswajalnego białka. Przykładową odżywką jest iso whey zero, a znaleźć ją można na ŚwiatSupli.pl.

Jest to białko otrzymywane z mleka, a dodatkowo nie zawiera cukru i tłuszczu. Sprawia to, że nadaje się zarówno w przypadku budowania masy mięśniowej, jak i w procesie odchudzania. Odżywkę rozpuszczamy w mleku lub wodzie bezpośrednio przed spożyciem.