Jakie są rodzaje kreatyny i jak ją stosować?

Właściwa dieta to podstawa w dążeniu do wymarzonej sylwetki. Wraz z pożywieniem dostarczamy do organizmu niezbędne składniki odżywcze. Jednak niektóre substancje znajdują się w pożywieniu w niewielkich ilościach. Jedną z nich jest kreatyna. Zapotrzebowanie na ten składnik to około 5 gramów. Musielibyśmy zjeść około pół kilograma śledzi lub kilogram wołowiny, żeby dostarczyć taką ilość kreatyny do organizmu. Dlatego właśnie osoby ćwiczące decydują się na jej suplementację.

Jaka kreatyna jest najlepsza?

Kreatynę znajdziemy pod wieloma postaciami. Te droższe wykazują się lepszą przyswajalnością. Jednak większość osób decyduje się na najprostsze formy kreatyny, czyli monohydrat i jabłczan. Są to najstarsze i najtańsze dostępne formy kreatyny. Monohydrat charakteryzuje się zwiększoną retencją wody w organizmie. Ma to wpływ na powstawanie pompy mięśniowej. Dzięki temu nasze mięśnie wyglądają na większe. Monohydrat jest szczególnie polecany osobom, które mają problem z przybraniem na wadze. Jabłczan jest lepiej przyswajalny przez organizm i nie powoduje zatrzymywania wody w organizmie.

Jak stosować kreatynę?

Kreatynę możemy stosować na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na codziennym przyjmowaniu 5 g suplementu. W tym wypadku kreatyna stopniowo będzie wpływać na nasz organizm. Takie dawkowanie jest zalecane dla osób początkujących. Drugi sposób polega na nasyceniu organizmu kreatyną poprzez przyjmowanie zwiększonych dawek. W tym wypadku powinniśmy spożywać codziennie 20 g kreatyny przez około tydzień. Później wystarczy przyjmować 5 g dziennie. Dzięki temu nasycimy nasze mięśnie, a następnie utrzymamy podwyższony poziom kreatyny przez dłuższy czas. Ta metoda jest polecana osobom ze stażem treningowym.

Więcej o kreatynie można poczytać na ŚwiatSupli.pl.