Kwasy omega 3 – czy musimy je suplementować?

Kwasy tłuszczowe omega 3 należą do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają one pozytywny wpływ na nasze zdrowie, jednak wiele osób cierpi na niedobory. Osoba dorosła potrzebuje około 1-1,5 grama kwasów omega 3 na dobę. Taką ilość możemy dostarczyć poprzez spożycie około 150 gramów tłustych ryb dwa razy w tygodniu. Niestety w wielu domach ryby zjadane są sporadycznie, co przyczynia się do niedoborów kwasów tłuszczowych.

Czy warto stosować kwasy omega 3?

Kwasy tłuszczowe omega 3 mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie wzroku i mózgu. Są pomocne w zapobieganiu depresji, jak i w jej leczeniu. Zapobiegają powstawaniu wolnych rodników, co zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Działanie przeciwzapalne kwasów omega 3 zapobiega powstawaniu reumatoidalnego zapalenia stawów. Oprócz tego kwasy te są pomocne w spalaniu tkanki tłuszczowej, ale również poprawiają proces regeneracji.

Kwasy omega 3 jakie wybrać?

Najlepszym źródłem kwasów omega 3 jest dorsza, łosoś, makrela, śledź, tuńczyk, sardynki i morskie skorupiaki. W sklepach najczęściej znaleźć możemy oleje z dorsza lub mieszanki olejów z ryb takich jak śledź, makrela, sardynki oraz tuńczyk. Kwasy omega 3 przyjmujemy w czasie posiłku, co ułatwia ich przyswajanie.