Stosowanie odżywki białkowej – główne zasady

białko w proszku

Odżywka białkowa należy do najpowszechniej zażywanych suplementów diety. Na jej stosowanie decydują się osoby, które chcą dostarczyć swojemu organizmowi dodatkowej porcji białka. Często element ten tracony jest przy dużym wysiłku, dlatego też wiele osób aktywnych ruchowo sięga po tego rodzaju produkt. Warto jednak pamiętać, że odżywka białkowa powinna być jedynie suplementem diety, a nie zastępować posiłki. Trzeba zatem racjonalnie ułożyć swój jadłospis, a preparat stosować jako dodatek zapewniający odpowiedni poziom białka w organizmie. 

Sportowcy najczęściej przyjmują odżywkę białkową na śniadanie, tuż po odbytym treningu, przed snem, a także wtedy, gdy z jakiegoś powodu nie mają możliwości spożycia tradycyjnego posiłku zawierającego właściwą porcję tego elementu. Oczywiście dokładne dawkowanie i rodzaj suplementu zależny jest od stopnia aktywności fizycznej, jej częstotliwości i celu. Inne porcje zalecane są osobom, które ćwiczą raz w tygodniu dla podtrzymania kondycji i sprawności, a inne ilości odżywki białkowej potrzebne są przy intensywnych treningach wykonywanych w celu zwiększenia siły lub redukcji tkanki tłuszczowej. 

Kupując odżywkę białkową, trzeba zatem dokonać wyboru właściwego rodzaju produktu. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na jakość i skład preparatu, uwzględniając przy tym porę dnia, o jakiej zamierza się go stosować. Warto wcześniej sprawdzić, jakie opinie ma konkretna odżywka białkowa. Nie da się ukryć, że dla wielu osób spore znaczenie ma również smak produktu.