Witaminy i minerały dla sportowców

Intensywne uprawianie sportów to dla organizmu niezwykłe obciążenie. Wynika ono nie tylko z bardzo dużej aktywności fizycznej, lecz również z często przeprowadzanych w tym samym czasie diet. Powoduje to, że częstym zjawiskiem u sportowców jest powstawanie niedoborów witamin i minerałów, co później oczywiście przekłada się na pogorszenie stanu zdrowia. Na szczęście problem ten można rozwiązać, gdy witaminy i minerały dla sportowców suplementuje się oddzielnie.

Dlaczego to takie ważne?

No dobrze, lecz dlaczego to tak ważne, aby organizm sportowca zawsze był w pełni odżywiony witaminami i minerałami? Powód tego jest bardzo prosty, ponieważ są to substancje mające krytyczne znaczenie dla funkcjonowania całego ciała. Ich niedobory będą niezwykle groźne dla osoby nieuprawiającej żadnego sportu, a dla sportowca, którego ciało cały czas poddawane jest olbrzymim przeciążenia i wysiłkowi, takie niedobory mogą nawet oznaczać zagrożenie dla życia.

Co powinno się suplementować?

Co zatem powinno się suplementować? Czy są jakieś konkretne witaminy i minerały, na które powinno się zwrócić większą uwagę? Zdecydowanie tak i są to np. takie witaminy, jak witamina C, która hamuje rozwój wolnych rodników podczas intensywnego wysiłku, czy też witamina A, która jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania mięśni. Bardzo zalecane jest dodatkowe suplementowanie witaminy E, która pomaga szybciej regenerować mięśnie, łagodzi ból i zmniejsza skurcze. Oprócz samych witamin poleca się zażywanie takich minerałów jak sód, potas, magnes i oczywiście wapn i żelazo.